Why I paint

Landscape painting gives pleasure, at least that is why I paint. Being able to catch the moment of surrounding world provides great satisfaction. I am absolutely self-taught about the painting, in other words grown up enthusiast. I believe that for this kind of relaxation is never too late. Blogging will help track my progress as an painter.

Malování krajiny mi přináší radost a proto vlastně maluji. Schopnost zachytit okamžik, odlesk tohoto světa přináší uspokojení. Z hlediska malování jsem samouk - nadšenec. Věřím, že nikdy není pozdě začít s malováním, tak jsem začal. Tento diář by mi mohl pomoci zachytit a dokumentovat můj vývoj.

Saturday, 24 March 2018

Horská krajina - trénink


Trénink akvarelových technik v interiéru podle předlohy.

Skvělým průvodcem mi byla nově objevená knížka "Malování akvarelem" od Keith Fenwicka, koupená v levných knihách za 100,- v češtině.
Naprosto doporučuji pro zájemce o krajinomalbu akvarelem.

Horská krajina 1

Zde jsem se snažil vytvořit kompaktní pohled do zimní horské krajiny.
Navlhčil natažený papír čistou vodou, na oblohu jen slabě místy jako podklad okrovou - Yellow ochre a hned na to hnědou - Sepia Brown. Pak jsem udělal chybu, že do již usychající oblohy jsem zkoušel příliš pozdě ještě dotvářet sytější mraky a začaly se tvořit nehezké skvrny v pravé části obrazu.
Ještě než obloha zaschnula tak jsem pokračoval kulatým štětcem obrysy hor, vynechával bílá místa pro sníh, mix hnědé a okrové, pak suchou technikou kulatým štětcem naplocho střední plán jako zasněžné pláně, přední plán opět kombinace okrové a hnědé, pak přidat keře a strom v dálce jemným štíhlým štětcem.

Použitý materiál: papír Canson 21x29,7cm (A4) 300g/m2, barvy Schmincke Horadam - Sepia Brown (663) a Yellow ochre (655)


Horská krajina 2

Nebylo to uplně ono, tak jsem pokračoval jinou krajinou, ale ve velmi podobném duchu - jednoduchá obloha v jednom kroku - tedy na mokro kombinace žluté a šedé , papírovým ubrouskem vysušit mraky, pak až barva uschne pokračovat horama, pak do sucha snaha vytvořit plochu vodní hladiny s odrazy - technika do sucha na plocho štětcem - tady se mi nepovedly barvy a napojení oranžové která zasahuje z blízkého břehu. 
Blízký břeh, stromy - kombinoval jsem Valentine red a Yellow ochre.
Použitý materiál: papír Canson 21x29,7cm (A4) 300g/m2, barvy Schmincke Horadam



A do třetice už jako že trochu se snahou aby to nebylo upatlané

Horská krajina 3

Stejné techniky, jen jsem využil maskovací kapalinu na hory, abych po zaschnutí oblohy mohl vytvořit přechody sněhu a skalního masivu. Po uschnutí, navlhčit papír pro vodní hladinu jako podklad využít barvy oblohy, pak když začíná barva schnout tak plochým štětcem vertikálně odraz hor na hladině, papírovým ubrouskem ťapat a vysušit okraje tam kde má být sníh. Pokračovat v předním plánu na sucho, a nakonec jsem ještě zkusil použít bělobu na hladině a na větve jehličnanů.

Použitý materiál: papír Canson 21x29,7cm (A4) 300g/m2, barvy Schmincke Horadam, Sepia Brown, Yellow ochre, Permanent green olive, Cadmium red light, Ultramarine finest.



1 comment:

Landscape after Seago

Quick study of color space and brushwork after E. Seago Rychlá studie barevného prostoru a práce štěce podle E. Seaga. Love his work ... ...